Community management

De naam zegt het eigenlijk al community management omvat alle taken die nodig zijn om je community op de juiste manier te managen.

Bij het schrijven een social media strategie denk je natuurlijk al goed na over de bijdrage die jouw community moet gaan leveren aan je doelstellingen. Echter vraagt community management natuurlijk ook een aantal praktische werkzaamheden. Deze zullen we hieronder kort toelichten.

Community management richtlijnen

Om te zorgen dat iedereen binnen je organisatie en daarbuiten op dezelfde manier omgaat met jouw community is het van belang om goede richtlijnen op te stellen. In deze richtlijnen bepalen we:

  • Welke tone-of-voice je hanteert
  • Hoe je de doelgroep aanspreekt
  • Wat de gewenste responstijd is
  • Hoe je omgaat met negatieve reacties

Community beheer

Indien je zelf onvoldoende capaciteit in huis hebt om alle reactie’s te monitoren en beantwoorden dan helpen we hier uiteraard graag mee. Wanneer we duidelijke richtlijnen hebben opgesteld kunnen we op ieder moment ondersteunen om community management taken over te nemen. Dit kan doorlopend, maar bijvoorbeeld ook alleen tijdens een grote campagne.

LATEN WE AAN DE SLAG GAAN

Ben jij er klaar voor om echte resultaten te halen?