Adverteren op social media
Genereer meer zichtbaarheid, leads en klanten!
Waarom adverteren op social media?
Je vraagt jezelf misschien af waarom je op social media zou moeten adverteren. Adverteren heeft een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van bereik dat je organisch kunt genereren:
- Je kunt zelf bepalen welke doelgroep je advertentie ziet.
- Adverteren is makkelijker op te schalen bij goede resultaten.
- Het resultaat is beter meetbaar. Voor webshops tot op de euro nauwkeurig.
- Je kunt slim gebruik maken van beschikbare data om sneller nieuwe klanten te vinden voor jouw product of dienst.
Begin met een goede strategie
Adverteren heeft dus een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van organische berichten plaatsen. Zeker wanneer je wilt gaan starten met social media is ons advies om met advertentiecampagnes te beginnen, zodat je sneller kunt beoordelen welke content en welk aanbod je doelgroep aanspreekt. Binnen enkele dagen na het starten van je campagne kun je al zien of er voldoende mensen op je advertentie klikken en wat het gemiddelde conversiepercentage naar een lead of aankoop is. Deze informatie is erg waardevol en kan je helpen om een inschatting te maken van je ROI (Return on investment)
Voordat je gaat starten met adverteren is het van belang om een goede strategie te hebben waarbij het belangrijk is om:
- Je doelgroep in kaart te brengen
- Te onderzoeken op welk kanaal jouw doelgroep het meest actief is
- Je campagnedoelstelling aan te laten sluiten of je bedrijfsdoelstelling(en)
- De juiste KPI's te bepalen, zodat je succes kunt meten
- Te bekijken of je klantdata hebt die je kunt inzetten (denk aan een e-maillijst) Dit kan je een enorme voorsprong geven!
Na het bepalen van je strategie kun je aan de slag met adverteren op Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, Snapchat of X. Het succes van je campagnes is voor het grootste deel afhankelijk van de optimalisaties die je doorvoert op basis van behaalde resultaten. Het instellen van een campagne is eenvoudig, maar als je niet regelmatig bijstuurt, zul je merken dat het erg lastig is om goede resultaten te (blijven) behalen.
Ben je benieuwd welke kansen adverteren op social media jouw kunnen bieden of heb je een campagne ingepland en wil je graag een expert vrijblijvend mee laten kijken? Vraag dan een groeiscan aan.
Hoe adverteer ik op social media?
Op alle socialmediakanalen is het eenvoudig om een advertentieaccount aan te maken. Hier lees je hoe je dit stap voor stap kunt doen op Meta. Je maakt een account aan, koppelt deze aan je bestaande kanalen en aan een creditcard of iDEAL en je kunt direct van start! Het instellen van een advertentiecampagnes is in de basis vrij eenvoudig. Wanneer je echter serieus aan de slag wilt komt er de nodige specialistische kennis bij kijken.
De juiste boodschap op het juiste moment
Als je echt resultaat wilt boeken zul je veel tijd moeten stoppen in het leren optimaliseren of een specialist in moeten schakelen. Hoe weet je namelijk of je de juiste boodschap laat zien aan de juiste mensen? Hoe maak je optimaal gebruik van de data die je Facebook pixel verzameld? Hoe stuur je op de juiste kpi’s die passen bij de bedrijfsdoelstellingen? Dat zijn allemaal vragen waar je tegenaan zult lopen. Uiteraard gebruiken wij graag onze kennis en expertise om voor jou het beste resultaat te halen.
Wij zijn ervan overtuigd dat ieder bedrijf rendement kan halen uit socialmediacampagnes indien je een goede strategie hanteert en de juiste aanpak gebruikt. Wij komen graag bij je langs om te vertellen over de mogelijkheden. Je kunt hiervoor een afspraak maken of een groeiscan aanvragen. Tijdens een groeiscan kijkt één van onze ervaren specialisten tijdens een online meeting mee naar de mogelijke kansen die advertentiecampagnes kunnen bieden of naar de mogelijke optimalisaties in je huidige campagnes.