Klantcase: Ocean Invest Group

Succesvol vastgoed verkopen via social media

0
Potentiële klanten bereikt
0
Leads
0
ROAS (Return on Ad Spend)
0
€ per lead

Ocean Invest Group kwam bij ons met de vraag of wij konden helpen met de promotie van een vastgoedproject in  Oud-Gastel bestaande uit in totaal 39 luxe bedrijfsunits. Het bedrijf had op dat moment al verschillende marketingmiddelen ingezet, maar het aantal aanvragen begon minder te worden. 

Oxian Business Parc

 

De vraag van de klant

Ocean Invest Group zocht een partij die via social media de juiste doelgroep wist te bereiken om het aantal aanvragen te verhogen en uiteindelijk voldoende units te verkopen om de bouw te starten. 

De opvolging van de leads werden voor dit project gedaan door de makelaar.  Desgevraagd hebben wij aangeboden om periodiek in te checken bij de makelaar om de kwaliteit van de leads bij de makelaar te checken. Bij Social Marketing Experts bekijken we altijd hoe we onze klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Ook wanneer dit niet binnen onze reguliere werkzaamheden valt. 

Aanpak

Allereerst hebben we samen met Ocean Invest Group een socialmediastrategie bepaald tijdens de opstartsessie. In deze sessie bepalen we samen: doelstelling, doelgroep(en), content en boodschap van de campagne volgens het See-Think-Do model. Hiermee leggen we de fundering voor een succesvolle campagne en bekijken we altijd samen met de klant waar we verwachten om op korte termijn het beste rendement te behalen. Door deze aanpak verdienen wij onszelf zo snel mogelijk terug en kunnen we de campagne vanuit daar verder uitbouwen. 

Doelgroep

Voor deze campagnes was het van belang dat we verschillende doelgroepen aanspraken. De units waren interessant voor ondernemers uit de regio, maar ook zeker voor investeerders die op zoek waren naar een investering met een interessant rendement. De eerste stap in het bereiken van de juiste personen is natuurlijk via de juiste targeting. We hebben in dit geval gekozen voor een campagne via Facebook en Instagram, aangezien dit platform de beste mogelijkheden kan bieden om zowel ondernemers als investeerders te bereiken. Voor de doelgroep investeerders hebben we gebruik gemaakte van een persona doelgroep waarbij we kijken welke eigenschappen deze specifieke doelgroep kenmerken. 

Content

De doelstelling van deze campagne was om bij te dragen aan de verkopen van de bedrijfsunits. De bedrijfsunits hebben een vanafprijs van € 180.000. Het is dus enorm belangrijk om de doelgroep te voorzien van de juiste content om echt impact te maken op een mogelijke aankoop. Bij dergelijke bedragen gaat er vaak een redelijke periode overheen voordat iemand een beslissing maakt tot aankoop. Aan ons de taak om de doelgroep in iedere fase van de juiste content te voorzien! Hiervoor maken wij gebruik van het See-Think-Do model waarbij we de doelgroep in de juiste fase voorzien van passende content en meenemen van bekendheid van het project tot uiteindelijk een brochure download.

See
We gebruiken hier video-content om het project te presenten, waarbij we de juiste USP’s naar voren laten komen bij de twee verschillende doelgroepen.
Think
Alle personen die het project hebben gezien nemen we mee in een retargeting groep waarbij we met zowel korte video- als statische content specifieke usp’s uitlichten per doelgroep. Voor investeerders focussen we op mogelijk rendement en bij ondernemers op bijvoorbeeld de hoogwaardige materialen die gebruikt worden en de gunstige ligging.
Do
In de laatste stap gebruiken we veel verschillende overtuigingsprincipes om de doelgroep tot actie over te laten gaan. Denk bijvoorbeeld aan het creëren van schaarste. Deze principes zorgen voor een hogere conversieratio.

Video See laag Oxian Business Parc
Think laag Oxian Business Parc

Conversie

Tijdens de gehele looptijd van de campagne hebben we diverse methodes ingezet om telkens nieuwe leads aan te trekken. Zo hebben we o.a.:

– Onze focus qua doelgroep regelmatig verlegd op basis van input van de makelaar. In verschillende fase van het project zag de makelaar duidelijk een verschuiving aan interesse vanuit verschillende doelgroepen. Hier hebben we doorlopend op ingespeeld.

– Beide doelgroepen in de Think-fase meegenomen in de voortgang van de bouw. Zo was de doelgroep op ieder moment op de hoogte van de status van het project. Bij de start van een nieuwe fase zagen we direct een toename in aanvragen.
– Verschillende marketingmiddelen op elkaar laten aansluiten voor optimale impact. Na het plaatsen van het bord op locatie hebben we postcode targeting ingezet om extra awareness te creëren onder ondernemers uit de regio.

 Uiteindelijk hebben onze inspanningen gezorgd voor 5 directe verkopen. Dit betekent een omzet van minimaal € 900.000! Een erg mooi resultaat! Ben je nieuwsgierig welke strategieën we exact gebruiken om dit soort resultaten te behalen? Neem dan contact met ons op! 

Meer cases